Historie kabelek Guess

Úvod

Značka Guess, která se ve svém logu styluje do velkých písmen jako „GUESS“ patří mezi přední americké značky oblečení a doplňků jako jsou kabelky, hodinky, šperky či parfémy. Historicky je také tato značka známa pod názvem „GUESS by Marciano“.

Zrození Guess

Značku uvedli na americký trh čtyři maročtí bratři Georges, Armand, Paul, a Maurice Marciano, kteří vyrůstali v Marseille v Paříži. V roce 1977 se však přestěhovali do Californie a posléze v roce 1981 založili svoji firmu. V počátku se jim podařilo získat peníze na rozjezd od firmy Jordache, která patří taktéž mezi přední modní značky. Brzy se na trhu objevuje první produkt, jsou jím džíny „Marilyn“ se třemi zipy, obchodní domy a prodejci jsou zpočátku velmi skeptičtí a nechtějí žíhané džíny s mramorovou texturou zařadit do svého sortimentu, Bloomingdale’s však dvě desítky kalhot, spíše jako projev laskavosti, od bratrů koupí. Rifle jsou velmi rychle vyprodány.

Rychlý rozjezd

V roce 1982 rozjíždí značka velkou reklamní kampaň a uvádí na trh řadu nových modelů oblečení, získává významná modní ocenění a jejich modely předvádí přední světové modelky jako Claudia Schiffer, Eva Herzigova, a  Laetitia Casta. Velký význam má rovněž fakt, že se v roce 1985 objevilo oblečení Guess i ve filmu Roberta Zemeckise „Návrat do budoucnosti“. Oblékla si jej hlavní postava Marty McFly (Michael J Fox), oblečení bylo navrženo speciálně pro tento film.

Od roku 1980 se džíny Guess řadí mezi nejoblíbenější kalhoty na americkém trhu, společnost navrhuje první designové džíny pro ženy. V roce 1983 představuje také pánské džíny a posléze v roce 1984 uvádí na trh kolekci hodinek s názvy „Guess“, „Guess Steel“ a „Guess Collection“, ve stejném roce společnost představuje i oblečení pro děti pod značkou „Baby Guess“. O pár let později, přesněji v roce 1990 se sortiment rozšiřuje i o značku „Guess Home“ zahrnující různě druhy lůžkovin a ručníků o pár let později je však produkce tohoto druhu zboží zrušena a společnost se dále zaměřuje na designové oblečení a doplňky.

Strmý pád

Po pohádkově úspěšném rozjezdu přišla na konci osmdesátých let krize a s ni výrazný pokles prodeje značky Guess. Na trh nastupuje veleúspěšná generace návrhářů v čele s takovými značkami jako jsou Calvin Klein, Diesel, Tommy Hilfiger, a Gap. Prodeje strmě padají dolů.

Po roce 2000 dochází k uklidnění modního trhu a společnost začíná opět prosperovat, zaměřuje se na nový, sexy styl a nabízí oblečení a doplňky především pro mladé teenagery. V roce 2005 přichází nová vlna zájmu především ze strany mladých lidí, kteří Guess berou jako něco nového. Dobrým marketingovým tahem se zdá být i spolupráce bratrů Marcianových s dědičkou hotelového impéria Paris Hilton, která se objevuje v reklamě na Guess oblečení a doplňky. Do popředí zájmu se dostávají kabelky Guess, které se objevují v rukou Paris, Madonny či Avril Lavigne.

Guess a současnost

Dnes patří Guess mezi oblíbené modní značky s pestrou historií, nabízí řadu doplňků mezi kterými si získaly velkou popularitu především kabelky Guess propagované mnoha celebritami. Obchody ve kterých se Guess prodává prodělaly redesign, vychází speciální edice hodinek u příležitosti 20 let od založení značky. Dále na trh přichází nabídka levného outlet oblečení ve výprodeji.

V roce představuje Guess nový produkt, kterým jsou parfémy. Maurice Mariano se dále podílí na designu a strategii prodeje, bratr Paul má na starosti image a marketing společnosti. Dnes najdeme řadu obchodů po celém světě, vedle USA a Kanady se značka Guess úspěšně prosazuje v Evropě, Asii, Africe či Austrálii.

Add a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *